Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Städat rumpan av mig!

Jesus Amalia (eller Jisses Amalia, vad säger man egentligen?) vad jag har städat idag!

Jag vaknade kl 08:26 för att vara exakt, tittade på väckarklockan och röck till i ett "Shit! Skolan började ju 08:20 och Kajsa hade strängerligen sagt att det var samling prick det klockslaget!" Samtidigt som stressen rusade runt i den nyvakna kroppen som nu var helt klarvaken gick samtidigt en massa arga tankar till väckarklockan som inte sagt till. Jäkla skit-väckarklocka! Efter ca två till tre sekunders yrvakenhet och all denna röra kom jag på mig själv "Emelie, det är ju lördag idag!" Väckarklockan hade alltså helt rätt, hehehe sorry my bad.

Vid det här laget var det alldeles för sent att försöka somna om så det var lika bra att kliva upp och sätta igång. På tisdag är det städbesikning av rummen här på skolan. Jessica går runt och ser så dem är godkända för att lämna till näste man. Så för att hinna få ordning på det här eländet (läs rummet) så är det lika bra att börja i tid.


Idag har jag:
♦ Tvättat fyra maskiner tvätt. Två med kläder, en med innertäcke och en med en matta.
♦ Bakat bröd, mammas filbröd. Det jag bakade i förrgår fick solrosfrönen i det för sig att mögla.
♦ Hängt all tvätten. Kände för att hänga mig själv ett tag där i det svimfärdigt varma torkrummet.
♦ Hängt in allt i garderoben igen efter att det torkat.
♦ Skakat och vädrat täcket ute på balkongen.
♦ Bytt innerkudde och örngott.
♦ Bytt lakan och gjort en grundlig ombäddning av sängen. Madrasser, madrasskydd, mellanlakan osv.
♦ Damsugit både rum och badrum mycket grundligt. Runt allt, på allt, bakom allt, över allt.
♦ Damtorkat hela badrummet. Jag kan nu skryta om att toalettrullshållaren har blivit en spegel.
♦ Skurat hela badrummet, krypandes runt på alla fyra.
♦ Skurat golvet i rummet. Sen skurade jag in mig mot sängen och hamnade här under torktiden.


Jag har tamefasen städat hela dagen. Fick slita mig från tvättstugan för att äta middag. Och kvällsfikat fick jag som belöning om jag skurade golvet först. Haha usch det här är inge kul xD Och än är det mer kvar att göra, fast inte lika mycket. Jag försöker se det som lite iaf :P Vist är det kul att läsa om min städning? Ni får så snällt hålla till godo tycker jag, ni slipper ju iaf utföra städningen :P Och till mamma: Det är inget nytt instresse så du behöver inte bli glad i onödan! ;)

   






         
Kommentarer
Postat av: ViktoriaJohansson©

haha ja man vet aldrig ;) jag tror nog att hon läser den i smyg ;)

2011-05-28 @ 22:57:41
URL: http://viktorias.nu
Postat av: ViktoriaJohansson©

ja fy vad dålig stil av henne! :p heheh

2011-05-28 @ 23:45:32
URL: http://viktorias.nu
Postat av: mysan

härligt, å höra! :) de är bara bra tack för du fråga vännen :) göru?

2011-05-29 @ 14:00:21
URL: http://myedenvad.blogg.se/
Postat av: Robert Cayden

Shit vad duktig du var då. :D Jag skulle aldrig palla städa så mycket..



Kram

2011-05-29 @ 14:05:04
URL: http://caydens.blogg.se/
Postat av: Veronica - var dig själv, för alla andra är upptagna

Haha, söt bild !



Sv; Ja, man kunde ju alltid hoppas! Men det regnade dessvärre både i fredags och igår.. Först idag som solen har tittat fram lite. Hur har vädret uppe hos dig varit ? (:

2011-05-29 @ 15:51:18
URL: http://veroniicapettersson.blogg.se/
Postat av: emma

Tummen upp till din städning (y)



svar: Ja, imorgon ses vi! <3

2011-05-29 @ 16:00:46
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/
Postat av: neli

oj men va duktig du är hihi =D

hoppas att du får en bra måndag fina du =)

2011-05-30 @ 12:43:23
URL: http://iamsofashion.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...