Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Svar till Billy om Designutbildningen

Jag fick en fråga bland kommentarerna av Billy som undrade lite om min utbildning Design som jag går här i Leksand.


Från Billy:
Hej!
Jag har tänkt att söka till Design på skolan du går och tänkte passa på att fråga lite nu när jag hittade din blogg:) Har man eget rum eller delar man med andra på skolan? Och vet du om de flesta har samma erfarenhet som dig, att ha läst design innan? Vore sjukt tacksam för svar!



SVAR TILL BILLY:
Hej Billy!

Vad synd att du inte skrev med någon mailadress eller annat kontaktsätt till dig.
Jag får helt enkelt svara här och hoppas att du ser det.
Här på skolan bor man i hus med olika mindre korridorsindelningar. I varje "korridor" bor det 6-8 personer. Man får ett eget rum, möblerat och klart och ett badrum med toalett och dusch, sitt helt egna. Det de 6-8 personerna delar på är kök, vardagsrum och hall. Så man behöver absolut inte känna sig ensam när man bor här, det är otroligt god gemenskap, men känner man att man vill vara i fred vilket man gör ibland så har man alltid sitt egna rum.

När det gäller tidigare erfarenhet inför utbildnigen så är det absolut ingenting du behöver tänka på eller oroa dig inför. Kunskapen och erfarenheten är så otroligt olika från person till person och ingen ser därför heller ner på någon annan utan man sätter upp sina egna mål för en själv och sedan hjälps man som klass åt otroligt mycket för att utvecklas :)

Verkligen kul att du funderar på att söka hit och att du hörde av dig till mig! :)
Du är alltid välkommen att fråga mer om skolan/boendet/Leksand m.m. och kan höra av dig till mig antingen här på bloggen eller till min mail [email protected]

Vill du prata direkt med vår lärare på Design, Kajsa så kan du nå henne här: 0247 - 64 815
Och vill du prata direkt med Jessica som har hand om boendet här på skolan så kan du nå henne på nummer: 0247 - 64 804
www.leksand.fhsk.se








         
Kommentarer
Postat av: fridon

SV; ohja de är illa ^^

jo de kan jag förstå :D

2011-02-14 @ 14:23:11
URL: http://fridon.blogg.se/
Postat av: fridon

SV; har varit o fotat min mormors katt och sen har jag bara varit hemma o slappat :) själv?

2011-02-14 @ 14:34:19
URL: http://fridon.blogg.se/
Postat av: josse

sv: jag har inte för mig så mycket, sitter hemma och har tråkigt, sj?:)

2011-02-14 @ 14:38:59
URL: http://josefinegoldstein.blogg.se/
Postat av: Billy

Åh tack så jättemycket för svaret! Ska snart sätta mig ner och börja knåpa på personligt brev och arbetsprov:)

2011-02-14 @ 17:21:36
Postat av: EmbLeM

SVAR TILL BILLY: Ja det tycker jag absolut att du ska göra :) Lycka till! :D Och du, misströsta inte om du inte kommer in redan från början. Jag kom nämligen in som reserv veckan innan skolan skulle börja, så hoppet finns alltid ;)

2011-02-15 @ 10:42:39
URL: http://emblems.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...