Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

1:a bilden

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.

Dåså då tar vi det första steget i min fotolista som jag tänkte avklara. Jag tror som sagt att den inte kommer att bli allt för tråkig då jag har en rätt stort bildskafferi att kunna raffsa och leta runt i. Men om det mot förmodan börjar bli tråkigt så ge mig ett varningens tecken tack! :)
Hela fotolistan hittar du HÄR!


Någon du umgås väldigt mycket med, hmm jag har suttit och funderat endel på det där, vem umgås jag mest med, vem spenderar jag mest tid tillsammans med. I vanliga fall hemma i Sundsvall spenderas den största delen av min tid tillsammans med familjen, pojkvännen eller djuren och då särskillt min häst Shakiro. Men eftersom jag nu bor långt ifrån allt det där så blir det ju svårt. Vilket även hemlängtan talar om för mig då och då.

Här i Leksand spenderas dagarna tillsammans med mina härliga klasskompisar. Men skoldagarna sträcker sig ju inte över hela dygnet utan endast en del av det. Så jag har, sorligt nog, kommit fram till att den jag umgås med mest för tillfället är min dator. Sorgligt men sant.

Min Packard Bell Easynote TJ75 spelar musik för mig, den hjälper mig att prata med mina vänner hemma, den får tiden att gå, den visar internet tv för mig och den är min middagskompis då jag oftast tar med mig tallriken upp på rummet och under den tid jag äter ser på de tv-program jag missat under veckan eller inte har tvkanal för. Så datorn, du är great! ;)











         
Kommentarer
Postat av: Billy

Hej!

Jag har tänkt att söka till Design på skolan du går och tänkte passa på att fråga lite nu när jag hittade din blogg:) Har man eget rum eller delar man med andra på skolan? Och vet du om de flesta har samma erfarenhet som dig, att ha läst design innan? Vore skukt tacksam för svar!

2011-02-11 @ 08:52:00
Postat av: fridon

SV; ja precis och de dryga var att hon faktiskt värmde den men ah den blev helt fail -.-' skulle igentligen ha gått till ett annat subway men det var fullt så var tvungen att gå till det andra där dom oftast klantar sig rejält..



åh du kommer få en riktigt mysig helg :)

2011-02-11 @ 10:20:27
URL: http://fridon.blogg.se/
Postat av: emma

Datorn kommer alltid vara en trogen vän :)



svar: Men ni ska ju inte ge idén till honom, ni ska sälja den och få pengar :D

2011-02-11 @ 11:16:01
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/
Postat av: gue

sant;P vad händer ikväll då? Hemköp :)

2011-02-11 @ 19:38:00
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Sofia - FotoBlogg

Sv: Haha jo det är sant!! :P



Har du några kul planer för helgen då? :D

2011-02-11 @ 20:29:51
URL: http://sofiaforss.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Låter intressant! Händer idag då? :)

2011-02-12 @ 13:04:32
URL: http://slipsens.se
Postat av: sofie

Bloppis på min blogg! Kicka in och se om Du hittar något :)



http://sofieskogstrom.blogg.se/2011/january/saljes-klader-i-mangder.html



Massa kramar!

2011-02-13 @ 11:01:21
URL: http://sofieskogstrom.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

SVAR TILL BILLY:

Hej Billy!



Vad synd att du inte skrev med någon mailadress eller annat kontaktsätt till dig.

Jag får helt enkelt svara här och hoppas att du ser det.

Här på skolan bor man i hus med olika mindre korridorsindelningar. I varje "korridor" bor det 6-8 personer. Man får ett eget rum, möblerat och klart och ett badrum med toalett och dusch, sitt helt egna. Det de 6-8 personerna delar på är kök, vardagsrum och hall. Så man behöver absolut inte känna sig ensam när man bor här, det är otroligt god gemenskap, men känner man att man vill vara i fred vilket man gör ibland så har man alltid sitt egna rum.



När det gäller tidigare erfarenhet inför utbildnigen så är det absolut ingenting du behöver tänka på eller oroa dig inför. Kunskapen och erfarenheten är så otroligt olika från person till person och ingen ser därför heller ner på någon annan utan man sätter upp sina egna mål för en själv och sedan hjälps man som klass åt otroligt mycket för att utvecklas :)



Verkligen kul att du funderar på att söka hit och att du hörde av dig till mig! :)

Du är alltid välkommen att fråga mer om skolan/boendet/Leksand m.m. och kan höra av dig till mig antingen här på bloggen eller till min mail [email protected]



Vill du prata direkt med vår lärare på Design, Kajsa så kan du nå henne här: 0247 - 64 815

Och vill du prata direkt med Jessica som har hand om boendet här på skolan så kan du nå henne på nummer: 0247 - 64 804

www.leksand.fhsk.se

2011-02-14 @ 14:15:30
URL: http://emblems.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...