Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Bakförrådet upprustat

Puh det är hard work att handla alltså, slit och släp.
Särskillt när man bara har en cykel till sitt förfogande. Usch vill inte ens tänka på till vintern då man istället måste gå och släpa sina kassar, i både kyla och mörker.

Idag bestämde jag mig att rusta upp mig med ett bakförråd. Jag har inte haft några ingredienser för att kunna baka innan. Men idag köpte jag en massa baksaker. Och så gott som bara det oxå :P


Jag citerar min inhandlingslista:

- Chokladpudding
- Vetemjöl
- 50 g färsk jäst
- Grovt rågmjöl
- Russin
- Solrosfrön
- Vaniljsocker
- Bakpulver
- Ströbröd
- Kakao
- Messmör


Hehe så nu kan det bakas :)
Ska ner och laga middag nu, ris, chickennuggets och currysås tänkte jag. Och efter middagen tänkte jag även testa mej på att baka lite bröd :)  Rågbullar, sånna som på bilden.
Får se om jag hinner och orkar, annars får det bli imorron.
Jag har även varit och frågan tre butiker om extrajobb idag, duktig Emelie :)

Hörs och ses :)







         
Kommentarer
Postat av: Anna

hur gick jobbsöket då?? =)

2010-09-17 @ 19:17:34
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Linnea

Men till vinter så kan du släpa matkassarna i en pulka ;D

2010-09-17 @ 21:03:35
URL: http://flickansandgren.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...