Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Har du en ödla på terassen?

Hehe ja konstig fråga kanske, men jag kommer till den lite senare.

Idag var det som vanligt skola. Foto på morgonen och sedan ett hål på 2½ timme. Men det var perfekt för då hade jag mycket extra tid till att jobba med de tre inredningsförslagen som ska lämnas in och redovisas på torsdag. Efter en massa sitta vid datorn och jobba med det tills jag spännt nacken tillräckligt för att bli alldeles yr tog jag en liten snabb matlåde-lunch och sen iväg till sista lektionen religion där vi under två lektioner har tittat på en film. En minst sagt konstig film där absolut inget censureras xD Imorron är det sista delen av filmen, och den ska enligt läraren vara ännu värre xD En kille i en annan klass hade tydligen ramlat av stolen, och det enda Louisa (läraren) säger är: Ni kommer att märka när. Haha aja.

Efter skolan bev det prommis hem och jag lyckas tydligen träffa rätt många små varelser när jag är ute och prommenerar. Igår gick jag förbi tre fasaner, en duva och en hackspett på 15 meter. Och i lördags som jag berättade om skuttade en liten vessla som sagt runt mitt framför näsan på mej. Och idag, jo idag när jag gick längs långrakan hem, så på bron vid sista huset låg en ödla!
Jag stannade till och trodde först det var en död ekorre eller nåt xD men det var ju en ödla! Tanken for först igenom huvet att det var deras husdjur som dom satt ut på bron i solen. Men lixom vem sätter ut sin ödla sådär? Och något prydnadsgrejs tror jag inte heller att det var. Ne det måste ha varit en riktig ödla som låg där och solade på bron xD och stor var den, 30 cm från nos till svans.
Dock ville jag inte riktigt trampa in på någon annans tomt och ställa mej och kika mitt utanför ytterdörren, så jag vet inte riktigt säkert om den var fake eller inte. Men asså varför en prydnadsödla lixom? Dom som bor där verkar inte enligt allt annat ha den stilen ;)

Sen lagade jag fattiga riddare till mej och lillasyster, verkligen en underskattad rätt!

Jo och så köpte jag passionsfrukt och en mango idag bara för att jag aldrig har ätit det förut, så nu jäklar ska det ätas mango ;) så fort den mognat iaf -_-

Hörs :)



Och såhär kan det se ut när jag är ute och traskar







         
Kommentarer
Postat av: Anna

LouisE, heter hon ;)

2010-04-20 @ 22:39:53
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

Men gud 30 centimeter lång! Fy vad otäckt! Blää!

Allt bra med dig?//Emma.

2010-04-20 @ 23:02:50
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: sandra

hej!

det är så att jag har en svenska inlämning som jag behöver lite hjälp med. för vill ha just din åsikt om dessa två frågor!

hade varit jättesnällt om du svara på de två frågor (frågorna finns på bloggen)! hade hjälpt mig jättemycket!

tack på förhand!

/ sandra

2010-04-20 @ 23:35:06
URL: http://justlivingourlifes.blogg.se/
Postat av: Matilda

gillar din blogg =)

2010-04-21 @ 08:13:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: skadar ju inte att få lite respons från andra ;)

2010-04-21 @ 10:04:22
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha men gud vilken upplevelse hurru.. Alla skogens djur är ute då du äre ute och går tror ja xD

2010-04-23 @ 17:33:31
URL: http://mountainman.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...