Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Julklappstips

Nu tänkte jag bjuda på ett smart och billigt julklappstips som alla klarar av att göra själv.
Vem är svårast att hitta julklapp till? Jo farmor, farfar, mormor och morfar, för dom säger jämt att dom inget vill ha. Men något vill man ju ändå ge dem, men hittar man nåt passande ute i butikerna då? Nej. Men sen då, vilka saker gillar dem mest? Jo saker man har gjort själv såklart. Så här kommer ett tips. Varför inte ge dem en hemgjord tvål i julklapp? :) Tvålmassan köper du på närmaste pysselaffär och den kostar ca 50-70kr beroende på mängden. Sedan kan man välja roliga formar, färger samt dofter och bestämma precis hur man själv vill ha det.

Till min tvål har jag valt en olivgrön färg, en fräsch doft och sedan själv rivit ner lite apelsinskal, det ger både doft och en rolig effekt med skalbitarna insmälta i tvålen.

Nedsmältningen sker i vattenbad, tvålmassan smälter vid 54 grader och blir som smält stearin. Efter att du sedan försiktgt blandat ner de dofter, färger och annat du vill ha i din tvål häller du den i formar och låter den stelna i minst 2 timmar. Men själva nedsmälningen och allt innan stelningen går på ca 15 min. Lätt som en plätt :)






 





         
Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...