Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Leksands Medeltidsmarknad

Idag har jag varit på min första medeltidsmarknad någonsin och fiiiiifasen vad tufft det var :D 
Att folk orkar lägga ner så mycket tid och energi. Kläderna, karaktärerna, hantverket, allt är en hel kultur. Folk åker europa runt för att besöka olika marknader och event. Ett band från tyskland var riktigt tuffa, nyckelharpa, trummor, säckpipa you name it. Riktigt tufft! Tyvärr missade jag riddarna och tornespelet tyvärr, det var lite synd. 

Jag hade med mig kameran i väskan och tänkte faktiskt slänga upp den och ta lite bilder. Men vakterna (medeltidsvakter då) tog tag i en ung tjej, drog med henne genom marknaden och skrek "Gör plats gör plats, vi har en häxa!" Och så låste de fast henne i stupstocken. Antagligen hade hon gått runt och fifflat med mobilen eller så. Det blev ett himla rabbalder och attraktion för folk att titta på, så nej kameran fick ligga kvar i väskan :P  Nej tack, ingen stupstock för mig!

Bilder eller bloggare, your choice ;)








         
Kommentarer
Postat av: Kajsa

det tycker inte jag & hade inte bytt då heller. tycker det såg för klottrigt ut med förra bakgrunden & så :)

2011-05-29 @ 18:56:14
URL: http://prbykajsa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin blogg du har! :)

Vill du ha en länkning?

Gå in på min blogg för mer information!

2011-05-30 @ 04:40:18
URL: http://hanna-linnea.bloggplatsen.se
Postat av: Gaymasen

En sann bloggare fotar ALLTID oavsett! Haha. Jag brukar fota för fullt varje år. Stupstocken har jag dock råkat ut för. ^^ Jag ville dit i år men kunde inte pga. allt tentaplugg. Trist.



Tack för alla inlägg du läst ikapp och kommenterat. Haha. Pussen träffades av blixten på en skolresa. Han stod på något slags tak, så gick blixten ner i höger sida och ut i benet. Så den missade precis hjärtat. :)

2011-05-31 @ 22:53:33
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Och det är okej, RÖVström, att du inte fotade. ;) Haha!

2011-05-31 @ 23:07:04
URL: http://gaymasen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...