Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

En helg i Leksand med Nicklas

I torsdagskväll kom Nicklas ner hit till mej i Leksand för att hälsa på och bo med mej under några dagar. Vi har haft två helt fantastiska och perfekta dagar tillsammans. Tyvärr kallade jobbet så han fick ika hem ikväll istället för imorronkväll, så vi missade en dag att spendera tillsammans. Men i och med att jobb ger pengar så kan en förlorad dag istället ersättas med att han kan åka ner en till gång och därmed få tre nya dagar mot den förlorade :) Hoppas du hängde med :P

Igår, fredag, åt vi frukost tillsammans och tog sedan en rundtur runt på skolan.
Jag visade runt i lokalerna och vi hejade även på några från min klass.
Efter det tog vi en sväng med cyklarna. Det var först menat som en liten sväng, men det blev istället en heldag på cykel kändes det som :P
Började med att cykla runt lite i bostadsområdena på smågator och kolla på alla söta små röda hus och gårdar. Efter det blev det en tur in till "stan" där vi trampade på litegrann tills det började blåsa kyligt. Då vände vi och trampade till Siljan Konditori och tog en mysig fika, kaffe och kladdkaka, och jag te och krämbulle. Väldigt mysigt! :)
Nicklas bjöd, söt som han alltid är <3
Efter fikan blev vädret bättre så vi trampade ned mot tågstationen och sedan följde vi gångvägen bort till Lima, ett industriområde, mest för att jag ville se vad det fanns för affärrer eller så kan kände igen och hade någon nytta av där. Grangården fanns iaf, sen knappt nåt mer. Efter den lilla avstickaren dit cyklade vi tvärs genom en massa smågator och ut mot Siljan. Bort en vända mot japanska parken och sedan hemåt längs strandprommenaden. Den lilla rundan blev i slutändan 1,5 mil lite drygt :P (Karta över vår uträknade cykeltur finns längst ner) :P


Idag, lördag, tog vi bilen efter frukosten och åkte iväg till Insjön för att jag skulle handla lite skolmaterial på Claes Ohlsons. Efter persen inne på Classes blev det en korv m bröd och en festis till lunch. Där på Hjultorget finns inte många affärer men vi lyckades ändå spendera rätt mkt tid där. Dels för att vi inte hade bråttom till något annat, och dels för att det var så himla fins väder och sjukt mysigt att bara sitta på en bänk i solen. Kikade in lite i de flesta av butikerna men köpte inget mer än en foundation ppå Kicks. I en superfin inredningbutik som jag hittade som även Nicklas sa var en "Typisk Emelie-affär" sålde dem även Rättviks Glass. Väldigt fin och exklusiv kulglass i våffla. Så vi tog en strut med tre smaker och delade på ute i solen, Smultron, vanilj och Lemon Curd eller cake eller nåt sånt. Och guuu vilken god glass! Otroligt mjuk och krämig. Nästan som seg kola, fast som krämig glass.
Oslagbar! Skall ätas igen helt klart :)
Efter vår mysiga tid på Hjultorget åkte vi hem igen och bytte bilen mot cyklarna. Idag blev det istället en cykeltur som slutade borta vid Leksand Sommarlands entre :) Minnen från när jag var liten, har varit där två gånger :) Kändes lite kul minnesmässigt att jag denna gång kom tillbaka helt själv i Leksand, och stod utanför grinden med Nicklas istället ör med familjen på semester. Vore lite kul om man kunde veta sånt gången jag var där innan. Dock var det stängt, men det spelade ingen roll, vi tänkte inte gå in iallafall.
Från skolan till Leksand Sommarland är det ca 5 km, så idag blev det sammanlagt 1 mils cyklande. Och det är knappt nå jobbigt heller, otroligt!
När vi cyklade hemåt längs strandspromenaden kom en stor, alltså riktigt stor, trollslända och satte mej på mej. På jackan/tröjan på bröstet (läs chest) och surrade och nästan trasslade in sej i håret. Haha jag typ skrek för jag såg aldrig när den kom och satt sej, helt plötsligt fanns den bara där och surrade och hade sej xD Hade jag sett när den komit flygande hade Nicklas kunnat tagit ett kort, men nu fick jag smått panik. Inte för att trollsländor är läskiga, dom är tuffa, men för att jag inte var beredd för fem öre xD Hehe aja hur som helst.
Till middag lagade vi iaf lax i ugn, med kokt potatis och hollandaisesås, och det blev helt perfekt!


Nu har Nicklas åkt hem för ett tag sedan, käns konstigt att jag under de två dagar han varit här så gott som glömt bort hur det var att vara ensam som jag brukar vara här. Dumt att jobbet ringde och ville ha hem honom, men tanken är att han kommer ner och hälsar på mej nästa torsdag igen :) <3


Kartan över hur vi cyklade i fredags, 1,5 mil lite drygt.



Tack för att du orkade läsa :)







         
Kommentarer
Postat av: Anna

varsågod ;P

2010-09-04 @ 23:17:19
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: emma

Vad mysigt ni har haft det. När jag läser får jag en bra känsla inom mig liksom mysig känsla. Kan tänka mig vad glad ni var att få se varandra igen och kanske vad jobbigt det var att säga hejdå igen :)

2010-09-05 @ 15:17:08
URL: http://emmaadanielsson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...