Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Och så var dagen till ända


Då var min 20-årsdag slut och allt är stök är fixat. Känns lite sorgligt när man tänker på det, dagen försvann fort och imorgon är en för mig helt ospecielldag, förutom att min älskade barndomsvän Emma Sundling fyller år förstås! :) Min speciella dag rusade förbi.
Nu är det över en timme sedan allt folk, dvs klassen gick hem till sitt och jag kännermig smått slut.

I förrgår fick jag frågan "Du gillar att baka va?" av Petter i klassen. Och hehe jodå jag gillar att baka, helt rätt. Så idag vid lunchen på skolan kom han med en fullproppad kasse från Konsum innehållande bl.a ägg, socker, mjöl, bakpulver drottningsylt, färska bär och grädde. Samt en bakform och en elvisp som hjälp. Där efter sa Petter och dem vid bordet att "Ikväll kl 19:00 kommer vi (klassen) till dig och vi väntar oss hembakad tårta!"

Haha så sedan ca 13:00 idag har jag snurrat runt i köket i smått panik, måste baka, måste hinna städa rummet, måste baka, måste städa. Haha men det gick vägen och prick 19:00 när de första ur klassen började droppa in blev jag klar men allt. Jag bakade två st gräddtårtor med drottningsylt och egengjord vaniljkräm i och färska bär ovanpå. Gjorde också egna munkar, och Robin klassens laktosintolerant fick två st egna kladdkaksmuffins med färska bär på. Det var mycket att stå i och det tog mig hela eftermiddagen, men jag tror det uppskattades väldigt iaf :) Jag har alltså bakat till ca 19 personer idag, tror vi blev runt 16-17, men jag räkande inte så jag vet egentligen inte, och jag tycker fortfarande att det är ett under hur alla 17 fick plats på 7 st stolar. Men finns det hjärterum finns det stjärterum som de säger, så både golv och vardagsrumsbord var också dugliga sittmöjligheter, plus delade stolar förstås. Själv fick jag av någon konstig anledning en helt egen.

Det fikades, dracks kaffe och skrattades en heel del. jag hade tänkt att jag skulle ta någon bild men det hans tyvärr inte med. Runt 21:00-22:00 gick folk hem nöjda och belåtna. Och någon som verkligen är slut i kroppen av dagen är jag! Krupit runt på golvet och hetsstädat och stått och bakat i kökte i ca fem timmar. Kände för att somna med ansiktet i soppan runt fem-tiden då jag blev tvungen att stoppa i mig lite middag och näring. Nu blir det iaf en efterlängtad säng, OCH jag kanske ger mig själv lite sovmorgon imorron, you never know ;)

Stort tack för en underbar dag och kväll klassen, you rock! ♥








         
Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken härlig överraskning :) Det låter som om du har många bra kompisar där nere och en superklass :) Och att du hade en bra födelsedag trots att du inte var hemma.



Kramar

Cissi

2011-01-21 @ 11:15:01
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Ha en fin fredag!

2011-01-21 @ 14:51:57
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: isabellelarsson

fin blogg!:)

2011-01-21 @ 21:25:13
URL: http://isabellelarsson.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Närr du är klar i Leksand och flyttar hem, skaffar du då en egen lya eller flyttar du hem till dina föräldrar? =)

Jätte fin blogg btw

2011-01-22 @ 13:11:23
URL: http://grebecka.blogg.se/
Postat av: Siri

sv; jaha! vad kul! han verkar vara en jätte shysst kille :) ser att ni går i Leksand. inte särskilt lång ifrån mig då, jag bor i Falun ;)

2011-01-29 @ 21:43:29
URL: http://sirianna.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback






bloglovin





Fashionize.se


SoChic.se


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...