Startsida ........ Inriktning Häst ........ Inriktning Inredning & Design ........ BLOPPIS!

Vinnaren av Månadens ekipage April!



Återigen ett stort grattis till Team Victory som alltså blev månades ekipage för april!

Team Victory är en blogg med två stycken bloggare, Sanna och Emilia. Här följer nu deras pris, intervjun. Ta er tid att läsa den och klicka även in på länken dem fått här i menyraden till höger och skriv en liten hälsning :) Och glöm nu inte att du kan vara med och kamma hem titeln för maj. Jag säger till framåt mitten av april då det är dags att nominera sig :)


Emilia & Nairobi




Sanna & Mistral




Ryttaren:
Namn: Emilia Hjers & Sanna Moresjö
Ålder: 16 om en vecka & 17 i sommar
Hur länge har du bloggat? Vi har bloggat i exakt två veckor idag faktiskt! Men vi har även haft privata bloggar innan.
Varför började du blogga? Både jag och sanna hade privata bloggar som mest handlade om mode, och så en dag bestämde vi oss helt enkelt för att starta en hästblogg tillsammans.
Vad bloggar du om? Mesta dels om hästar så klart, men även lite vanligt vardags tjat blandas in mellan inläggen.
Vad är dina intressen förutom hästar? Både jag och Sanna gillar att umgås med kompisar, galna utekvällar, mode, soffhäng, ja allt möjligt! Jag och Sanna umgås en hel del.
Dina drömmar inom hästvärlden? Emilia: Innan ville jag tävla SM i hoppning osv. med min förra ponny, men nu känner jag att jag bara vill ha kul, och ta vara på mina sista ponnyår!
Sanna: jag har som mål att bli så bra som möjligt men ser det som en hobby och är inget jag kommer vilja livnära mig på i framtiden.


Hästen:
Namn: Emilia: Nairobi Sanna: Mistral
Ålder: Emilia: 15, fyller 16 i sommar Sanna: 10, 11 i sommar
Ras: Emilia: Nairobi är korsning med bl.a. arab i sig! Sanna: welsh och halvblod, har fin stam!
Bästa och sämsta egenskapen? Emilia: Bästa egenskapen är att hon (oftast) är så otroligt positiv, nyfiken och frammåt! Hon är även väldigt spänstig och snabb. Sämsta måste nog vara att hon är fruktansvärt stoig ibland, och kan vara riktigt sur vissa dagar, haha!
Sanna: Mistral är precis som Nairobi väldigt positiv och frammåt. Hon bli ofta ivrig och pigg! En negativ egenskap är att hon som Nairobi ibland kan bli väldigt stoig, suck haha!
Vad tycker hästen om? (tex bli kliad på halsen, äta morötter mm) Emilia: Hon älskar allt som har med henne att göra, haha! Men framför allt att bli kliad i ansiktet och på magen :)
Sanna: Mistral gillar det mesta men hennes absoluta favorit är havre.. jag fattar inte hur stor mage hon har, hon äter varenda havrekorn hon kan hitta (därav hennes ruuuunda mage!)
Vad tycker hästen absolut inte om? Emilia: När man bara står i boxen, och ingenting gör, då blir hon sur haha.   Sanna: Att ta på och av täcken, det verkar störa henne hårt!


Ni:
Hur länge har du haft hästen? Emilia: Jag har haft henne sen sensommaren 2009, så typ ett och ett halvt år:)  Sanna: Jag red Mistral för första gången 26 Februari 2010 och sen dess har hon vart mitt hjärta, så lite mer än ett år!
Hur tränar ni? Emilia: Hemma så blandar jag allt ifrån barbacka ridning och hoppning till terrängritt och dressyr. Sedan hopptränar och dressyrtränar jag varannan vecka.
Sanna: Jag tränar dressyr varje vecka för samma tränare som Emilia och i vår nu ska vi börja träna hoppning varannan vecka också!
Brukar ni tävla eller är det något annat som intresserar er? Emilia: Ja, vi har nu under våren vart på vår första hopptävling, men har under hösten 2010 bara tävlat i dressyr. 
Sanna: Ja i höstas tävlade vi en del dressyr men ska satsa på hoppningen i vår sommar och höst! TAGGAR
Vad har ni för mål tillsammans i år? Emilia: Att bli ett enat hoppteam -alltså att vi litar på varandra, och kanske t.o.m starta lokalt :)
Sanna: Att komma igång med hoppningen och få rutin (var ett tag sen nån av oss tränade hoppning på riktigt) samt försöka starta lite LA dressyr kanske


Övrigt:
Hoppning eller dressyr?
Emilia:
Är innerst inne en hoppryttare, men med Nairobi kan det vara lite struligt ibland tyvärr.
Sanna: är i grunden en hoppryttare som drogs med av dressyren efter en skada men ska tillbaka på hoppspåret igen!

Sandbana eller gräsbana?
Emilia:
Sand
Sanna: GRÄS!

Dressyr eller rida i skogen?
Emilia:
Både och.
Sanna: Både och! Full fart i skogen med rätt sällskap eller dressyr med fin musik i öronen!

Ridstövlar eller chaps?
Emilia & Sanna:
Ridstövlar

Halm eller spån?
Emilia & Sanna:
Spån

Rida i regn eller solsken?
Emilia & Sanna:
Solsken!?

Benskydd eller lindor?
Emilia & Sanna:
Benskydd

Sadel eller utan?
Emilia & Sanna:
Både och, beror på!

Väst eller utan?
Emilia:
Väst!
Sanna: Utan



Stort tack till er alla som nominerade sig och ville vara med till aprls utlottning. Det är otroligt kul och det värmer verkligen att så många ville delta. Nu håller vi siktet högt mot nästa månads ekipagetävling! :D








         
Kommentarer
Postat av: sanna & emilia

tack återigen för att vi blev månadens blogg! :D

Kramar Emilia & Sanna

2011-04-07 @ 21:34:16
URL: http://teamvictory.blogg.se/
Postat av: malin

Fina hästar de har :)

2011-04-14 @ 11:54:13
URL: http://kyro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback




bloglovin





Placeringar 2012

27 maj 2012 120 cm - 7:a (länk)
6 maj 2012 110 cm - 2:a (länk)
15 april 2012 110 cm - 1:a (länk)
15 april 2012 100 cm - 1:a (länk)
16 mars 2012 100 cm - 1:a
11 mars 2012 110 cm - 3:a
11 mars 2012 100 cm - 1:a
19 februari 2012 100 cm - 4:a


Placeringar 2011

Segrare av SAAF's tävlingschampionat 2011 (länk)
Segrare av Färstachampionatet 2011 (länk)
27 nov 2011 KM förklass 100 cm - 1:a
27 nov 2011 KM 110 cm - 1:a Klubbmästare
9 oktober 2011 100 cm - 2:a
8 oktober 2011 100 cm - 2:a
25 september 2011 100 cm - 4:a
21 augusti 2011 110 cm - 2:a (länk)
13 augusti 2011 100 cm Stilhoppning - 1:a
15 juli 2011 110 cm - 13:e
22 juni 2011 100 cm - 2:a
4 juni 2011 100 cm - 2:a
4 juni 2011 95 cm - 1:a
7 maj 2011 110 cm - 4:a
7 maj 2011 100 xm - 1:a


Placeringar 2010

Segrare av Färstachampionatet 2010 (länk)
3 oktober 2010 100 cm - 4:a (länk)
2 oktober 2010 100 cm - 5:a (länk)
23 juni 2010 100 cm - 1:a (länk)
6 juni 2010 100 cm - 6:a
2 maj 2010 100 cm - 3:a